onsdag 14 juli 2010

Kanebys Immer

I november 2009 åkte jag och provred Immer.
Provridningen gick väl lite som den gick, men jag fastnade för honom.
Så den 24 November 2009 så fick jag hem Immer.

Nu har jag haft honom i snart 8 månader.
Vi har inte hunnit med speciellt mycket. För denna våran har inte riktigt gått som vi velat.
Han har ju tappat skorna nästan varje vecka sen i Mars.
Sen är han väldigt ömfotad, så det blev ingen ridning på nån dag när han tappat dom.
Så han har ingen vidare kondition nu! Han är ganska ur form kan man säga.

Men han är alltså född 2002 och är en maxad c-ponny.
Han är en renrasig New Forest.
Han har tävlat ganska mycket i hoppningen när han var yngre, men inte så mycket det senaste året/åren.

Men det är mening att vi ska ut och tävla lite senare när allt vill funka.

Han är en otroligt snäll ponny! En ängel verkligen.
Man kan lämna honom utanför stallet utan grimma och allt, utan att oroa sig om man går iväg och kanske ska hämta sadeln.

Orkar inte skriva så mycket mer, eftersom det blir så långt annars.
Men kan berätta liksom lite små saker i olika inlägg.

bild ifrån provridningen. fast inte jag som rider där.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar